מצבות שיש טורקי

מצבות שיש טורקי

שיש טורקי הוא סוג של אבן טבעית ששימשה לבנייה ולקישוט במשך מאות שנים. זהו סלע משקע המורכב מסידן פחמתי עם עקבות של מינרלים אחרים, כולל קוורץ ופלדספר. 

האיכות הייחודית של השיש הטורקי מגיעה ממגוון הצבעים הרחב שלו, החל מכמעט שחור ועד כמעט לבן, ומהגידים הטבעיים הטבועים בו והמאפיינים אותו.

השיש הטורקי נמצא בשימוש נרחב בבנייה, לעתים קרובות כקישוט דקורטיבי וכן הוא כמובן פופולארי במצבות. מצבות שיש טורקי ניחנות ביופי לצד עמידות גבוהה במיוחד. 

היכולת לחתוך את השיש בצורות מורכבות והגימור המבריק שלו מעניקים לו ייחודיות ויוקרה בכל מצבה. הבחירה במצבה העשויה משיש טורקי הולכת וצוברת פופולאריות רבה בכל בתי העלמין בארץ.

איך לבחור את החומר הנכון למצבה?

סביר להניח שאף אחד לא רוצה או לא חשב שהוא יהיה במקום בו הוא יידרש לבחור חומר למצבה. לאבד מישהו קרוב ולקבור אותו הינו אחת מחוויות החיים היותר קשות שיהיה עליכם לעבור, בין אם מדובר על הורה, בן זוג או קרוב משפחה אחר. 

בדיוק בגלל הסיבה הזו, וודאי תהיו מעוניינים לבחור את החומר שיתאים בדיוק לנפטר, ויוכל לשקף את אישיותו.

גם ההחלטה ובחירת החומר המתאים למצבה עלולה להיות תהליך קשה. בבחירת החומר, חשוב לקחת בחשבון גורמים כמו עמידות, עלות וצבע. 

כך לדוגמה, אם אתר הקבר ממוקם באזור בעל תנאי מזג אוויר קיצוניים, אז חומר עמיד יותר כמו שיש טורקי עשוי להיות בחירה טובה יותר בהשוואה לאפשרויות אחרות. 

בנוסף, יש לקחת בחשבון את צבע החומר, מכיוון שלכל בית עלמין יש מאפיינים ייחודיים ומוגדרים, כך שיש להתחשב בעובדה אם אתם מעוניינים במצבה שתהיה בולטת מבין כל השאר או במצבה אשר תוכל להתמזג עם סביבתה. 

לבסוף, אם נדרש עיצוב מורכב, אז חומר כמו שיש טורקי עשוי להיות האפשרות הטובה ביותר כך שיהיה קל לעצב אותו לצורות אמנותיות יותר. התחשבות בכל הגורמים הללו תסייע להבטיח כי ייבחר החומר הנכון למצבה, ותוכלו להיות שלמים עם החלטתכם.

יתרונן של מצבות שיש טורקי

מצבות שיש טורקי נמצאות בשימוש כבר מאות שנים. השיש המשמש במצבות אלא מיובא, בדרך כלל ממדינות אחרות ונחתך בדוגמאות מורכבות, אשר יכולות לשקף ולבטא באופן אומנותי וסמלי את תקופת חייו של הנפטר, או בדמות מאפיין כלשהו המזוהה עימו. 

השיש המסורתי המשמש למצבות הוא בדרך כלל שחור ולבן, אך קיימים גם צבעים רבים אחרים, אשר פחות נהוגים בהקשר של מצבות. השיש הטורקי בדרך כלל נאטם כדי להגן עליו מפני הכתמה והוא מלוטש כדי להעניק לו גימור מבריק.

יתרונות נוספים שיש למצבות שיש טורקי הוא שהן  עמידות במיוחד ויכולות לעמוד בתנאי סביבה וטמפרטורה קיצונית. 

השיש אשר הינו בעל גימור חלק ומבריק כאמור, מסייע לשמר את זכר הנפטר לשנים רבות. בנוסף, הווריאציות הטבעיות של השיש והצבעים מספקים מראה ייחודי ומושך את העין למצבות אלו.

עיצוב מצבות שיש טורקי

עיצוב מצבות הינו עולם ומלואו, מכיוון שיש אינסוף אפשרויות, ולמעשה העיצובים יכולים להיעשות כיד הדמיון הטובה על המחליט. כאשר מעצבים מצבה משיש טורקי, חשוב לקחת בחשבון גורמים כמו גודל, צורה וסמלים או אובייקטים רצויים. 

כדאי לחשוב על הקדשה או מילים מרגשות שיהיו כתובות על המצבה, כדי להעביר את הכבוד לנפטר ולבטא את מה שבאמת הוא היה בחייו. ישנם מי שבוחרים לצטט שירים אהובים בעוד אחרים מצטטים פסוקים מהתנ"ך. 

כך או כך, יש לקחת את הזמן, להיוועץ עם בני המשפחה והחברים הקרובים ולנסח את הכיתוב שיחבר אתכם למורשתו של הנפטר ותוכל להחזיק שנים רבות קדימה.

מי שבוחר ליצור מצבות שיש טורקי יכול להיות סמוך ובטוח שזו תהיה מחווה מתמשכת לאהוביו, מכיוון שיש בחומר את אותה יוקרתיות נחשקת.

איך בוחרים קבלן מצבות להקמת מצבות שיש טורקי?

בחירת קבלן מצבות מוסמך ומנוסה להקמת מצבות שיש טורקי היא החלטה חשובה וקריטית. למרות שאתם נמצאים כעת בשלב עצוב וקשב בחייכם, יהיה עליכם לקחת מספר גורמים בחשבון בעת ביצוע בחירת הקבלן הנדרש להכנת המצבות. 

ראשית, חשוב לוודא שלקבלן יש ניסיון עם סוג החומר בו נעשה שימוש. כמו כן, חשוב לוודא שלקבלן יש מוניטין טוב ואמין. לשם כך מומלץ לבדוק הפניות ולבקש תיק עבודות, לרבות תמונות של מצבות שנעשו בעבר. 

קחו בחשבון שבחירת המצבה לא חייבת להיות מיידית אלא יכולה להיעשות במהלך 30 הימים הראשונים של האבל. תקופה זו תוכל לתת לכם את זמן החשיבה לה אתם נדרשים כדי לחשוב ולעכל את המצב החדש.

בנוסף, חשוב לוודא שקבלן המצבות  מכיר את החוקים הנוגעים לבניית מצבות בארץ בכלל ובבית העלמין הספציפי לו אתם מייעדים את המצבה, בפרט. כמו כן, חשוב לוודא שלקבלן יש את הכיסוי הביטוחי הדרוש לכיסוי תאונות או טעויות שעלולות להתרחש במהלך הבנייה וההקמה. 

ולבסוף, חשוב לתאם ציפיות בקשר לסגנון המצבה הרצויה. בשלב זה ניתן לשאול אותו האם יש לו רעיונות לשיפור הצורה שחשבתם עליה.

מעבר למקצוענותו של קבלן המצבות, עליו לדעת לכבד ולהיות סבלני וסובלני אליכם ולבני המשפחה הנוספים בשעתכם הקשה. שימו לב שניתנת לכם שהות לחשיבה והעמקה בדברים ולקבלת ההחלטות הנכונות מבחינתכם. 

אם אתם מרגישים שמזרזים אתכם או שמופעל עליכם לחץ מכל סוג שהוא, דעו שאתם לא במקום הנכון. אנו באסף א.א מצבות נשמח לעמוד לרשותכם ולענות לכם על כל שאלה שמתעוררת בהקשר זה. 

אנו בעלי ניסיון רב ומבינים את האתגרים השונים העומדים לפיתחכם. נוכל לייעץ, לכוון ולהוביל אתכם עד לבחירה המושלמת מבחינתכם. צרו איתנו קשר עוד היום בטלפון 073-3745262 כדי שנוכל לעבור איתכם עוד שלב בתהליך.

מצבות שיש טורקי
מצבות שיש טורקי

מאמרים נוספים