כיתוב על מצבות

כיתוב על מצבות

פטירתו של אדם משאירה אחריה צער רב, כאב ואבל כבד. אך יחד עם זאת באותה הנשימה אנו מוצאים את עצמנו צריכים להתמודד עם לא מעט משימות לוגיסטיות הקשורות לפטירתו. ישנם לא מעט נושאים אליהם נוכל להתפנות בהמשך אך מצבה איננה אחת מהן מאחר ועליה להיחשף לאחר כשלושים ימים ממועד פטירתו של יקירנו. חברת אסף א.א מצבות מתמחה בכיתוב על מצבות, מבינה את המורכבות, האמוציות והרגש בתהליך זה ומלווה אתכם באמפטיה ומקצועיות רבה.

כיתוב על מצבות: מה עומד מאחורי זה?

אנו רואים עוד משחר ההיסטוריה כי היה נהוג לכתוב על מצבות. בני מלכים, בני אצולה והמעמד הגבוה היו אלו הראשונים שנחשפו למלאכה והחלו לכתוב על המצבות שלהם. יחד עם זאת אנו רואים כי במשך הדורות ככל שהתגברו המנהגים הדתיים וההשכלה הבסיסית (קרוא וכתוב) בקרב הדורות כך החלו לחוקק אותם אנשים גם הם על גבי המצבות של יקירם. במרוצת השנים עולם החקיקה באבן השתדרג אלפי מונים וכבר אבות אבותינו הבינו שמדובר באקט בו אנו יכולים להנציח תרבות ונצחיות – אנו רואים זאת עד היום בבתי העלמין הישראל.

דרך כתיבה על מצבה אנו יכולים לספר על הנפטר, את סיפור החיים שלו, משפטים שאפיינו אותו ולחלוק לו כבוד אחרון יחד עם כל האהובים.

"האם ניתן לרשום הכל על גבי המצבה"?

אנשים רבים תוהים האם ניתן לרשום הכל על גבי המצבה. הלכה למעשה היהדות נותנת לכם את האפשרות לרשום מה שאתם רוצים על גבי המצבה. יחד עם זאת, אין לכתוב דברי כזב ושקר על מנת לפאר את המנוח או לרשום כזבים על המנוח. לפיכך כל דבר שהוא אמת על המנוח ואיננו כזב מתקבל בברכה.

נוסח כיתוב על מצבה

ניתן להגיד כי בחירת נוסח המצבה איננו תהליך פשוט ואף מאתגר עבור רבים מאיתנו. זה הזמן בו בני המשפחה צריכים לתמצת בקצרה סיפור חיים של בן אדם כל כך מדהים תוך כדי שהם מנסים להתגבר על רגשותיהם האישיים. עוד בטרם נגיע אל הכיתוב האישי בו אנו מספרים על המנוח ורושמים עליו מספר מילים עלינו לזכור כי נהוג לכתוב על מצבה ארבעה פריטים בסיסיים:

  • פ"נ  פה נקבר ו/או נקברה או לפי גרסאות אחרות  פה טמונ/ה ו/או כאן קבור/ה.
  • שם מלא  שם מלא של יקירנו שהלך מן העולם, ניתן להוסיף גם את שם החיבה שלו ורצוי את שם הוריו.
  • תאריך פטירה  יש לציין את תאריך הפטירה העברי של הנפטר. יחד עם זאת, בנוגע לתאריך הלועזי ישנם לא מעט דעות חלוקות בקרב הרבנים לפיכך ניתן לעשות כראות עיניכם.
  • ת.נ.צ.ב.ה  לשלב אותיות אלו אשר מהוות ראשי תיבות למשפט  "תהא נשמתו צרורה בצרור החיים" (שמואל א', פרק כ"ה, פסוק כ"ט).

יחד עם זאת אנו רוצים לציין באותה הנשימה כי לא מדובר בחובה אלא במנהג עתיק יומין וכי ההלכה אינה מחייבת כלל נוסח. כיום ישנן אין ספור אפשרויות למשפטים אותם תוכלו לרשום על גבי מצבה.

כיתוב על מצבה – תחזוקה נכונה של מצבה

אנו מאמינים שמסיבוב קטן בבית העלמין נצבט לכם מעט הלב, כיתוב על מצבהמעבר לכך שמדובר ברגע לא נעים וקשה עבור רוב מכריו וקרוביו של הנפטר ניתן להסתכל ימינה שמאלה ולראות עשרות ואף מאות קברים לא מתוחזקים בהם האותיות החלו לזוז, ליפול ואפילו להיסדק. על מנת למנוע מצבים כאלו אנו ממליצים לכם לבקש מבעל המקצוע איתו אתם עבדתם מספר טיפים לתחזוקה באופן עצמאי של קבר יקירכם – כך תוכלו בכל פעם שאתם עולים על הקבר לעשות את המעט על מנת לשמור על הקבר של אהובכם חיוני ויפה למראה.

כמו כן באותה הנשימה ישנם לא מעט מקרים בהם נזקי הטבע ומזג האוויר עושים את שלהם ותחזוקה פרטית כבר לא תוכל לעזור לנו. במקרים כאלו אנו נצטרך לפנות אל בעל מקצוע המתמחה בתחום אשר יעזור לנו לחדש את המצבה בצורה הטובה ביותר. אנו ממליצים כבר בשלב הרכישה הראשונית של המצבה לעבוד עם בעל מקצוע אשר מציע שירותים אלו בעתיד בהנחה וידרשו – כך תוכלו לדעת שאתם חוזרים אל אותו בעל מקצוע שטיפל בעבר במצבה.

האם ניתן לבצע כיתוב על מצבה בהתאמה אישית?

אנשים רבים תוהים האם ניתן לבצע כיתוב על מצבה בהתאמה אישית, כמו שכבר ציינו ההלכה נותנת לנו את האפשרות לרשום כל העולה על רוחנו על גבי המצבה אך שואפת לשמור על כנות ומניעת כזבים – לכן יש לרשום רק דברי אמת ולא כזבים על מנת לפאר פעולות בהן המנוח לא התגאה ו/או עשה בחייו. כיום ישנן מגוון רחב של שיטות חריטה בהם תוכלו לבצע כיתוב על המצבה בהתאמה אישית.

מה המחיר של כיתוב על מצבה?

מחיר כיתוב על מצבה איננו אחיד ומשתנה בהתאם למגוון רחב של פרמטרים המשפיעים בצורה ישירה על מחירו. המחיר של כיתוב על מצבה לרבות המצבה עצמה מושפע מן הדברים הבאים:

  • ניסיון, ותק ומוניטין של בעל המקצוע איתו תעבדו  ככל שבעל המקצוע איתו אתם תעבדו יהיה מנוסה יותר בעבודתו, בעל ניסיון ומוניטין כך הסכום שתשלמו סביר להניח יהיה מעט גבוה יותר.
  • חומרי הגלם איתם תעבדו  כיום ניתן למצוא סוגים רבים של מצבות וחומרי גלם שונים, חומר הגלם איתו תבחרו לעבוד ישפיע גם הוא בצורה ישירה על המחיר של המצבה.
  • גודל המצבה  ככל שהמצבה תהיה גדולה יותר כך אין מן הנמנע שיהיה שימוש ביותר חומר גלם ומשאבים לפיכך המחיר יגדל.
  • סוגי החריטה  כיום ניתן לראות מגוון רחב של סוגי חריטות, החל מחריטות רגילות דרך חריטות אמנותיות. סוג החריטה איתו תבחרו לעבוד ישפיע גם הוא על המחיר.

חברת אסף א.א מצבות מתמחה בכיתוב על מצבות ונותנת לכם את האפשרות ליהנות ממגוון רחב של אפשרויות כיתוב בסקאלת מחירים רבה ובהתאמה אישית לתקציב שלכם.

החשיבות בעבודה עם בעל מקצוע המתמחה בתחום

כיתוב על מצבה איננה מלאכה פשוטה ודורשת מקצועיות ומיומנות, על אחת כמה וכמה כאשר אנחנו מדברים על ייצור ועיצוב מצבה. אנו נרצה לעבוד עם בעל מקצוע המתמחה בתחום אשר ידע לתת לנו מעטפת מלאה ושירותית תחת קורת גג אחת. בעל מקצוע בעל ותק, ניסיון ומוניטין ידע איך לגשת אל המלאכה בצורה נכונה, לייעץ לנו על אפשרויות הכיתוב שלנו ואף לכוון אותנו ברגע מאתגר זה.

איך לבחור בעל מקצוע המתמחה בכיתוב על מצבות?

מחיפוש קטן במנועי החיפוש וברשתות החברתיות אנו מאמינים שהגעתם אל בעלי מקצוע רבים המתמחים בעולם המצבות לרבות כיתוב על מצבות. יחד עם זאת אנשים רבים תוהים איך ניתן לבחור בעל מקצוע מבין כל ההיצע הרב. חברת אסף א.א מצבות נוגעת לליבכם ורוצה להפוך את מלאכת החיפוש המאתגרת לקלה יותר וריכזה עבורכם מספר פרמטרים חיוניים בבחירת בעל מקצוע:

  • ניסיון לצד ותק  בין הדברים החשובים עליהם אנו נרצה לשים דגש הוא עניין הניסיון והותק של בעל המקצוע איתו אנו בוחרים לעבוד. ניסיון וותק חשובים בכל מקצוע בו אנו רוצים לקבל שירות, אך על אחת כמה וכמה כאשר אנחנו מדברים על מצבות לצד כיתוב על מצבות. אנו נרצה לעבוד עם בעל מקצוע בעל ניסיון וותק בתחום מאחר ובעל מקצוע זה ידע איך לגשת בצורה הנכונה והטובה ביותר למלאכת המצבה תוך כדי שהוא פועל באמפטיה ובמקצועיות ללא לאות.
  • קרבה דמוגרפית  אף אחד מאיתנו לא רוצה למצוא את עצמו מתעסק בשינוע של מצבות מקצה אחד של המדינה לקצה אחר, לכן אנו ממליצים לכם לעבוד עם בעל מקצוע הנמצא בקרבה דמוגרפית אליכם  כך תוכלו לקבל מעטפת מלאה תחת קורת גג אחת בקרבת ביתכם. כמו כן,תוכלו להיפגש עם אותו בעל מקצוע, לשמוע על פועלו ולפעול בהתאם לרושם שנוצר.
  • היתר ואישורים של חברת קדישא  חשוב לציין כי לא ניתן לקבור בישראל ללא היתר ואישורים מטעם חברת קדישא. לכן בדקו כי בעל המקצוע איתו אתם עובדים עובד בכפוף ובשיתוף לחברת קדישא ויש בידיו את כל ההיתרים והאישורים לביצוע המלאכה. במרוצת השנים פגשנו לא מעט נותני שירות ובעלי מקצוע אשר עיצבו מצבה ללא אישור מחברת קדישא ובכך גרמו למשפחת המנוח צער וסבל רב מאחר ולא היה ניתן לקבור את המנוח באותה העת.
  • מוניטין  אין מן הנמנע כי חברה אשר יצרה לעצמה ניסיון, ותק ובעלת האישורים הנכונים לביצוע המלאכה צברה לעצמה גם מוניטין. אנו נרצה לעבוד עם חברה בעלת מוניטין חיובי. מוניטין החברה מעיד רבות על פועלה, על איכות העבודה שלה ועל היחס אותו היא נותנת ללקוחותיה.
  • תיק עבודות  מצבות הם לא רק כלי פונקציונאלי והלכתי אלא הדרך שלנו להנציח את היקר לנו מכל בצורה עיצובית ובדרך שמספרת את סיפור חייו בצורה הכי טובה. אנו נרצה לבקש לראות תיק עבודות של נותן השירות ו/או החברה איתה אנו עובדים. מדובר ביצירת אמנות לכל דבר ועניין ואין בזה דבר חריג  כך נוכל לראות את פועלה של החברה ולקבל אינדיקציה אל היכולות שלה.
  • עיצוב בהתאמה אישית לצרכים שלכם  בדקו כי החברה איתה אתם עובדים נותנת לכם את האפשרות "לפרוש כנפיים" ולעצב בהתאמה אישית ובאפיון מלא לצרכים שלכם את המצבה שלכם הן מבחינת הכיתוב, גימור וחומרי הגלם של המצבה.
  • אפשרויות תשלום מגוונות  אנו נרצה לעבוד עם חברה אשר נותנת לנו את האפשרות לשלם יחד עם אפשרויות תשלום מגוונות. חברת אסף א.א מצבות נותנת לכם את האפשרות לשלם עד שישה תשלומים ללא ריבית ().

אמרתם כיתוב על מצבות אמרתם אסף א.א מצבות

רכישת מצבות לצד כיתוב על מצבות איננה מלאכה פשוטה כלל לכן אין מן הנמנע שנרצה לעבוד עם בעל מקצוע המתמחה בתחום אשר יוכל ללוות אותנו בצורה בטוחה, חכמה ויעילה לאורך כל הדרך. חברת אסף א.א מצבות הינה אחת מן החברות המובילות בישראל בעולם המצבות ועובדת בשוק ללא לאות כבר למעלה מ -2 עשורים.

החברה הפכה לביטוי שגור ולבחירתם הטבעית של אלפי לקוחות ברחבי הארץ ומספקת מעטפת שירותית מלאה תחת קורת גג אחת משלבי האפיון הראשונים וההיכרות ועד גמר המלאכה תוך כדי אמפטיה, אדיבות, מסירות ומקצועיות.

אסף א.א מצבות מספקת מגוון רחב של שירותים לרבות – בניית מצבות, פיסול מצבות, עיצוב מצבות, כיתוב על מצבות, חריטה אמנותית, שירותי תחזוקה וחידוש ועוד. אסף א.א מצבות מבינים את תעצומות הנפש הנדרשים עת בחירת המצבה ומלווה אתכם לאורך כל הדרך עד להשגת המטרה הנדרשת.

זה הזמן לבחור נכון – זה הזמן לבחור אסף א.א מצבות