חידוש אותיות מצבה

חידוש אותיות מצבה

הכיתוב על המצבה הינו חלק משמעותי מהמצבה, מהזיכרון של האהוב שנפטר והוא מהווה תזכורת מתמדת לאובדן. עם הזמן, השנים שעוברות והחשיפה לשינויי מזג האוויר האותיות עלולות לדהות  ולהיות בלתי קריאות.

למרבה המזל, ניתן לבצע חידוש אותיות מצבה בכל זמן, מקום וסוג אבן כדי לשמור את המצבה כזיכרון יקר ערך. התהליך בו נעשה חידוש האותיות על המצבה יכול להיות דרך מצוינת לשמר את זיכרון הנפטר עבור אהוביו שעדיין בחיים  ועבור הדורות הבאים.

אם נתקלתם במצבה עזובה שנראה שכבר אינה מכבדת את הקבורים בה, אל תהססו לחשוב על חידוש הכיתוב והאותיות על המצבה. פרויקט זה אשר נראה על פניו כפרויקט גדול ובלתי מושג, יכול להתממש באמצעים קלים יחסית ולשוות למצבה את אותה הדרת כבוד שהיא זכאית לו.

למה כל כך חשוב לחדש את הכיתוב על המצבה?

החידוש והפיכת הכתב לקריא שוב לא רק יעזור לשמור על הזיכרון של יקירינו בחיים, אלא יעזור גם להגן על האבן מפני נזק והידרדרות נוספים. באמצעות טיפול נכון בכיתוב ובאבן, המצבה תמשיך לשרוד עוד שנים רבות, ותהווה זיכרון מתמיד.

בנוסף, חידוש אותיות מצבה הוא טקס או תהליך חשוב המסייע לשמור על זכר הנפטר בחיים ומעניק תחושת המשכיות ויציבות בחיי המשפחה אשר עדיין כואבת ואבלה. צביעת אותיות על מצבה היא הדרך הקיימת בידינו לכבד את האהוב ולהכיר בעובדה שחייו היו משמעותיים וחשובים.

 זוהי דרך להביע אהבה וכבוד לנפטרים ולזכור את הזמנים הטובים שחלקו עם המשפחה והחברים. חידוש הכיתוב הוא גם דרך חשובה להכיר במשמעותו של הנפטר בקרב המשפחה והקהילה.

כאשר מחדשים את הכיתוב למעשה שומרים על זכר הנפטר בחיים והתהליך גורם להעלאת המודעות בקרב חברי המשפחה והמכרים שהאהובים לא נשכחים גם לאחר פטירתם. מעבר לכך, חידוש אותיות על מצבה היא הדרך לתת לדורות הבאים הצצה לחייו של הנפטר כדי שהישגיו ותרומתו של האדם לחברה ייזכרו ויוכרו.

איך נעשה תהליך של חידוש אותיות מצבה?

חידוש כיתוב על מצבה הוא תהליך הכולל ניקוי ותיקון הכיתוב, כך שבמהלכו מנקים את האבן בקפידה באמצעות תמיסות ניקוי עדינות ומברשות. 

נעשית צביעת אותיות על מצבה לכל כיתוב שחוק או בלתי קריא באמצעות צבעים מיוחדים, כתלות בסוג המצבה והשיש או האבן ממנה היא מיוצרת. הצבע בו נעשה שימוש  יידרש להתאים לצבע האותיות המקוריות ככל האפשר. 

עם זאת, ישנה אפשרות להחליף את צבע הכיתוב, רק שימו לב שיש לעשות זאת בזהירות ולבצע ניסיון קודם במקום שלא נראה מאד כדי לוודא שלא ייגרם נזק.

ההמלצה היא לא לנסות לחדש את הכיתוב על המצבה באופן עצמאי, אלא להזמין קבלן מצבות אשר מתמחה גם בעבודות מסוג זה. קבלן מצבות טוב והגון יוכל לתת הצעת מחיר לעבודה אך גם יוכל לייעץ לגבי החומר והעיצוב הטובים ביותר לכיתוב. 

הכיתוב יכול להיעשות באמצעות צבע, השלמת הברונזה או כל שיטה אחרת הנבחרת כתלות בסוג המצבה. פעמים רבות, יבחר הקבלן למרוח ציפוי מגן על האותיות כך שהן יחזיקו מעמד זמן ארוך יותר גם בתנאי מזג אוויר קשים וגורמים סביבתיים אחרים אשר לא נמצאים בשליטה מוחלטת.

חידוש אותיות מצבה

חידוש אותיות על מצבה- עלות ומחירים

העלות הנלווית לחידוש האותיות על המצבה תלויה ומשתנה בהתאם לגודל האבן, לכמות האותיות שיש לתקן, סוג האותיות הקיימות ובמצבה של האבן באופן כללי. 

רק במקרים נדירים תידרש תחזוקה ותיקון של כל המצבה ובכל מקרה  עלות חידוש האותיות תהיה זולה יחסית, בהשוואה לעלות תיקון או רכישת מצבה חדשה.

אין ספק שלאיכות חידוש האותיות יכולה להיות השפעה עצומה על המראה והתחושה הכללית של המצבה, גם אם לפעמים תמצאו שהוא דורש הוצאה מסוימת. גודל האותיות הוא הגורם העיקרי בקביעת עלות חידוש האותיות על המצבה. 

בדרך כלל, ככל שהכתובת גדולה יותר, כך הפרויקט יהיה יקר יותר. כיתוב קטן הוא זול יותר לחידוש, אולם הוא עדיין עלול להיראות יקר כאשר לוקחים בחשבון את העבודה, החומרים ועלויות נלוות אחרות. 

כמו כן סגנון האותיות הינו גורם נוסף שעלול להשפיע על עלות החידוש, כך שככל שסגנון האותיות שנבחר בתחילה יהיה מורכב יותר, כך עלות תחזוקתו וחידושו יהיו יקרים יותר גם בהמשך.

יש להתחשב גם במצב האותיות הקיים. אם האותיות במצב גרוע, או אם יש צורך בהחלפה מלאה, עלות הפרויקט תהיה גבוהה יותר מאשר אם האותיות במצב טוב. ולכן, כדאי לבצע את התחזוקה וחידוש האותיות כל פרק זמן מסוים, כדי לחסוך בסופו של דבר בעלויות הסופיות.

איפה מבצעים חידוש כיתוב על מצבה?

כאמור, ההמלצה היא לפנות לקבלן מצבות שיוכל לבצע את העבודה באופן מהיר ויעיל. לא כדאי לנסות להתחיל פרויקט שכזה באופן עצמאי מכיוון שישנו ערך מוסף שהקבלן יוכל לתת בעבודה זו.

 אם תוכלו לפנות לקבלן המצבות אשר עשה את העבודה מלכתחילה, כלומר לאותו הקבלן אשר יצר ובנה את המצבה, סביר להניח שהתוצאה תהיה הטובה ביותר. אך עם זאת, כל בעל מקצוע יוכל לסייע לכם בפרויקט זה.

אנו באסף א.א מצבות נוכל לסייע, ולענות על כל השאלות שעדיין נשארו פתוחות. שנות ניסיוננו הרב ולקוחותינו הרבים חקקו בנו את אותו ידע רב שיוכל להתמודד עם כל פרויקט, מסובך ככל שהוא ייראה. 

בין אם מדובר על מצבה יחידה או מצבה משפחתית, נוכל למצוא את הפיתרון הטוב ביותר שייטיב עם המצבה ויחדש אותה כך שהכיתוב ייראה ויוכל להעביר את המסר המפורט שהוא נועד להעביר במקור. 

התקשרו עוד היום לטלפון 073-3745262 כדי שנוכל לכוון, לייעץ ולבצע עבורכם את העבודה המקצועית ביותר שתמצאו.

חידוש אותיות מצבה
חידוש אותיות מצבה

מאמרים נוספים